Monday, September 16, 2013

'Expert' on Syria Cited by Kerry Paid by Rebels

Monday Sept. 16 Update:  Now O'Bagy apologizes, admits she wasn't even enrolled in Ph.D program ever. 

Wednesday Update:   And now another shoe drops-- today she is fired for falsely claiming she held a Ph.D.    And Jake Tapper compares the whole episode to (ouch) Wag the Dog, which at least had Willie Nelson and Dustin Hoffman as Robert Evans.  Frank Rich just tweeted:  Will WSJ retract and critique her as NYT did with Judy Miller?   Remember, they failed to disclose her affiliation in its authors blurb. 

UPDATE  WSJ now acknowledges.  "Ms. O'Bagy is affiliated with the Syrian Emergency Task Force, a nonprofit operating as a 501(c)(3) pending IRS approval that subcontracts with the U.S. and British governments to provide aid to the Syrian opposition."

Earlier: I noted earlier that the author of a WSJ article last week claiming--against most evidence--that the rebels in Syria are actually overwhelmingly moderate and growing in numbers was paid by a hawkish neo-con think-tank.  Still, her report was cited as gospel by Kerry, McCain and many others.  Now we learn that she is also paid by the Syria rebels themselves.  "In addition to her work for the Institute for the Study of War, O’Bagy is also the political director for the Syrian Emergency Task Force (SETF), a group that advocates within the United States for Syria’s rebels — a fact that the Journal did not disclose in O’Bagy’s piece."

No comments:

Post a Comment